• 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • Projekt nowego budynku szkoły

  • Projekt nowego budynku szkoły

  • Projekt nowego budynku szkoły

Copyright 2023 - .

WAŻNE INFORMACJE

  

Rok szkolny 2022/2023

 

 

Wakacje 2023

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Ratowników Tatrzańskich w Murzasichlu

ul. Sądelska 31
34-531 Murzasichle
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel 18 20 163 91

dodatkowa lokalizacja:
Małe Ciche 22,
34-531 Murzasichle
telefon/fax: +48 18 20 163 92

11 Listopada

❤️„Niech żyje Polska Niepodległa”🇵🇱 Te i inne słowa można było usłyszeć podczas uroczystej akademii z okazji 104 rocznicy wyzwolenia naszego kraju z rąk trzech zaborów-Rosji, Prus i Austrii. Uczniowie klasy III a, VI i VII swoją miłość do Ojczyzny wyrazili wierszami i patriotycznymi pieśniami oraz krótką opowieścią Kuby z klasy VI, który wcielił się w rolę dziadka, skierowaną do wnuczka Stasia, ucznia klasy III a. Za utrzymanie podniosłego charakteru uroczystości dziękujemy pani Dyrektor Monice Tomaszewskiej, a za wspaniałe dekoracje-pani Dorocie Króliszewskiej i pani Paulinie Rymarz.

Przejdź do galerii

Projekt z robotyki

W dniu 10 listopada 2022 roku uczniowie klasy IV na lekcji informatyki poznali robota mBot. Na początku zajęć uczniowie zaczęli budować robota, a następnie korzystając z drugiego gotowego robota mBot mieli możliwość poznać jego możliwości. Z pomocą nauczyciela napisali również pierwszy program sterujący robotem. Uczniowie bardzo chętnie angażowali się w odkrywanie świata robotyki. 

Przejdź do galerii

Festiwal Projektów w ramach Festiwalu Nauki im. prof. Franciszka Łukaszczyka

We wtorek, 8. listopada, sześcioro uczniów naszej szkoły wzięło udział w Festiwalu Projektów w Szkole Podstawowej w Poroninie w ramach Festiwalu Nauki im. prof. Franciszka Łukaszczyka. Przedstawiciele szkół z terenu naszej gminy mieli za zadanie zademonstrować projekty z różnych dziedzin wiedzy. Młodzi adepci nauk prezentowali rozmaite zagadnienia z zakresu m.in. robotyki, geografii, biologii czy chemii. Najmłodsi uczestniczyli w festiwalu wcielając się w role Marii Skłodowskiej Curie i prof. Franciszka Łukaszczyka. 

Uczniowie z naszej szkoły zaprezentowali dwa projekty:

„Skąd ten dziwny głos”

Zespół w składzie: Agata Dorula, Kamil Gracjasz i Jan Łukaszczyk, zaprezentowali projekt z zakresu fizyki zatytułowany "Skąd ten dziwny głos", przybliżający zjawisko zmiany prędkości dźwięku w różnych gazach. Pokaz składał się z filmu przedstawiającego pomiar prędkości dźwięku w powietrzu oraz mieszaninie powietrza z helem, porównanie wyników i wnioski, a także z części empirycznej, w której można było samemu doświadczyć tego zjawiska mówiąc coś po odetchnięciu helem.  

 

„Moje własne pianino”

Zespół w składzie: Mariia Poliak, Zofia Pawlikowska i Wojciech Strama zaprezentowali projekt z zakresu robotyki i mechatroniki zatytułowany: „Moje własne pianino”. Korzystając z umiejętności programowania w programie Scratch, wiadomości o przewodnictwie prądu elektrycznego oraz zestawowi MakeyMakey (w skład którego wchodzi płytka oparta na ArduinoUno), uczniowie zbudowali własne pianino elektroniczne. Mimo, że zostało ono wykonane z drewna, które nie ma właściwości przewodzenia prądu elektrycznego, zastosowanie taśmy miedzianej spowodowało, że klawisze pianina były aktywne.

Festiwal Projektów cieszył się dużą ilością osób odwiedzających i zakończył późnym popołudniem.

 

Przejdź do galerii

 

Projekty z języka angielskiego

JĘZYK ANGIELSKI W PRZEDSZKOLU…

W ramach Festiwalu Nauki młodzi odkrywcy z oddziału przedszkolnego eksperymentowali z kolorami. Doświadczenie było świetną formą ćwiczenia angielskiego słownictwa. Do zabawy wykorzystano kolorowe cukierki, talerze i ciepłą wodę. Najpierw dzieci podzielone na grupy układały z cukierków zabawne twarze. Następnie wlewały powoli ciepłą wodę do powstałych kompozycji. Po kilku sekundach na talerzach zaczęły pojawiać się fantastyczne tęczowe twarze. Przedszkolaki z dużym zaangażowaniem opisywały je, ćwicząc tym samym angielskie nazwy kolorów i części twarzy. Eksperyment zrobił na wszystkich ogromne wrażenie i był ciekawą formą nauki języka angielskiego.

… I W SZKOLE

Uczniowie klasy siódmej też eksperymentowali z kolorami, ale w całkiem innym kontekście.

Kolorowe były książeczki wklejane do klasowego „ściennego lapbooka”. Każda z nich, to źródło podstawowej wiedzy na temat zasad tworzenia zdań w zakresie poznanych czasów gramatycznych.

Zasady gramatyki języka angielskiego większości uczniów sprawiają niemałe trudności. Stąd zrodził się pomysł, aby zbadać, czy swego rodzaju gramatyczna ściąga, dostępna do wglądu na lekcjach i na przerwach, pozwoli lepiej zapamiętać zawiłości gramatyki języka angielskiego. Jeśli metoda się sprawdzi, klasowy lapbook będzie systematycznie wzbogacany o inne zagadnienia gramatyczne ukryte w kolorach.

Przejdź do galerii

WARSZTATY PODRÓŻNICZE

Dzięki Pani prowadzącej warsztaty podróżnicze dzieci z Oddziału Przedszkolnego oraz klas 1-3 mogły przenieść się do orientalnego kraju- Chin i poznać chińskie wynalazki.
Podczas zajęć można było spróbować swych sił w posługiwaniu się pałeczkami, wziąć do ręki delikatny kokon jedwabnika, zagrać na chińskich instrumentach a także przymierzyć regionalne stroje i kapelusze.
Dzieci poznały legendę o wynalezieniu zielonej herbaty, którą pije się w pięknie dekorowanych czarkach z chińskiej porcelany. Wyznaczały kierunek północny na kompasie, który również został wynaleziony w Chinach. Poznały zagrożone gatunki zwierząt, które żyją na tamtym terenie, mogły też posłuchać pięknych dźwięków wydawanych przez chiński flet. Warsztaty bardzo podobały się zarówno dzieciom jak i nauczycielom.
 
f t g m